Ubranie jako przenośny dysk danych

02.08.2021 |
Udostępnij:

Już od wielu lat można obserwować zjawisko zafascynowania mody nowoczesnymi technologiami. Upodobanie to napędza rozwój nowoczesnych rozwiązań, które rewolucjonizują rynek odzieżowy na naszych oczach. Jednym z najbardziej imponujących dokonań świata mody jest projekt ubrania stanowiącego przenośny dysk pamięci, a to dopiero początek innowacji, które nas czekają.

dysk przenośny

Znaczenie technologii w modzie

Wiele osób wciąż bagatelizuje znaczenie nowoczesnych technologii w modzie, ale największe marki odzieżowe już teraz inwestują miliony euro w ich rozwój. Nikogo nie powinno to dziwić, ponieważ branża odzieżowa znajduje się w czołówce sektorów mających wpływ na globalną gospodarkę. Jak podaje portal Fashion Biznes, szacuje się, że obecnie przemysł odzieżowy wart jest blisko 2,4 biliona dolarów. W tworzeniu ubrań bierze udział aż 75 milionów ludzi na całym świecie. Takie liczby nie są przypadkowe, ponieważ tylko między 2000 a 2014 rokiem produkcja odzieży w skali globalnej zwiększyła się dwukrotnie.

Fashion technology, bo tak nazywa się trend wprowadzania nowoczesnych elementów technologicznych do odzieży, rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Doskonałym tego przykładem jest dysk przenośny wbudowany w koszulki, bluzy lub spodnie, który pozwala w wygodny sposób odciążyć podręczne urządzenia elektroniczne. Dysk zewnętrzny na ubraniu robi wrażenie i stanowi łakomy kąsek dla branży odzieżowej.

Dysk pamięci w formie ubrania – rozwiązanie przyszłości dla miłośników technologii

Przemysł odzieżowy wciąż zaskakuje swoich odbiorców ciekawymi, a niekiedy wręcz rewolucyjnymi rozwiązaniami. Ostatnio szczególną popularność zyskał dysk zewnętrzny w formie ubrania, które można mieć zawsze na sobie. W dobie intensywnego rozwoju technologii przenośne dyski pamięci stają się niezbędnym elementem wyposażenia każdego z nas. Przechowujemy na nich ważne pliki, dokumenty, zdjęcia, filmy, ulubioną muzykę oraz nagrania. Dysk pamięci często stanowi też nośnik specjalistycznych programów i aplikacji, które wykorzystujemy w codziennym życiu lub pracy.

Elementy ubioru takie jak koszulki, bluzy, spodnie oraz akcesoria – torebki, torby biodrówki oraz okulary towarzyszą nam każdego dnia. Umieszczenie w nich przenośnego dysku zewnętrznego zdaje się więc być bardzo wygodnym rozwiązaniem. Dzięki temu nie trzeba pamiętać, aby dysk przenośny zabrać ze sobą do pracy, szkoły lub na wakacje. Dodatkowo dysk pamięci w formie codziennego ubrania może spełniać szereg istotnych funkcji:

  • Usprawnianie pracy urządzeń mobilnych poprzez odciążenie ich pamięci,
  • Magazynowanie ważnych plików i dokumentów,
  • Ciągły dostęp do plików muzycznych, filmów, aplikacji oraz specjalistycznych programów,
  • Możliwość korzystania z multimediów w dowolnym miejscu,
  • Możliwość tworzenia kopii zapasowych ważnych plików i ochrona ich przed dostępem osób nieupoważnionych.

Co ciekawe, dyski przenośne w formie ubrania to zaledwie początek możliwości, nad którymi intensywnie pracuje przemysł odzieżowy.

Nie tylko dysk zewnętrzny, czyli co jeszcze będą potrafiły ubrania przyszłości

Zdaniem portalu Fashion Biznes współczesny przemysł odzieżowy pokłada duże nadzieje w rzeczywistości rozszerzonej (AR – Augmented Reality). W ostatnich kilku latach dzięki aplikacji Snapchat zauważono potencjał tej technologii w branży modowej. Statystyki pokazują, że aż 75 proc. użytkowników Snapchata korzysta każdego dnia z filtrów AR znajdujących się w aplikacji. Okazuje się, że rozszerzona rzeczywistość daje szereg możliwości w modzie, które bazują na tzw. założeniach 3 CS of Camera Market:

  • Conversation
  • Commerce
  • Customers

Takie wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w modzie pozwala zredukować koszty stałe, zoptymalizować operacyjność oraz przyspieszyć rozwój branży. Zadaniem AR będzie budowanie dialogu z użytkownikami ubrań, co pozwala tworzyć zaangażowaną społeczność wokół marek. Użytkownik wyposażony w odzież z dyskiem przenośnym zawierającym moduł AR może w prosty sposób grać w gry, przymierzać wirtualnie ubrania i akcesoria marki, dekorować swój dom lub uczestniczyć w life streamach.

Taki dysk pamięci AR ma również pozwolić markom odzieżowym znacznie ograniczyć ilość zwrotów towaru zakupionego w sklepach internetowych ze względu na złe dopasowanie. Technologie 3D i AR działające w połączeniu z algorytmami mogą zagwarantować klientom większą satysfakcję z zakupu, a właścicielom e-sklepów znacznie ułatwią pracę. Co ciekawe zdaniem Łukasza Rzepeckiego – współzałożyciela i CEO start-upu WEARFITS na temat nowoczesnych technologii w przemyśle odzieżowym powstało wiele badań. Na ich podstawie można stwierdzić, że technologie 3D oraz AR mogą zwiększyć satysfakcję klienta nawet od 70 proc. i powiększyć konwersję o 23 proc. To ważna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie blisko 30 proc. zamówień online jest zwracanych.

Podsumowanie

Mimo że dyski pamięci wbudowane w ubrania codziennego użytku wydają się bardzo odległą technologią, to badania prowadzone przez przemysł odzieżowy wskazują, że czeka nas prawdziwa modowa rewolucja. Specjaliści z branży prognozują, że już za kilka – kilkanaście lat nowoczesne technologie w połączeniu z odzieżą funkcjonalną staną się naszą codziennością.

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.