Jak nie dać się oszukać podczas zakupów on-line?
W internecie nie brakuje oszustów, którzy czekają na okazję, aby wyłudzić pieniądze. Dlatego podczas robienia zakupów on-line trzeba zachować wszelkie środki ostrożności. Przede wszystkim wypada pamiętać, że niska cena nie zawsze jest okazją. Warto sprawdzać, porównywać oferty i przeglądać opinie. Co jeszcze?
Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” można wiele dowiedzieć się o przyzwyczajeniach zakupowych Polaków. Okazuje się, że aż 73% internautów robi zakupy online. Z pewnością miał na to wpływ okres pandemii i obostrzeń, co wiązało się wręcz z koniecznością dokonywania niektórych zakupów on-line. Internetową formę zakupów doceniły przede wszystkim osoby młode, z wyższym wykształceniem oraz dobrze sytuowane. Część klientów jednak stanowią osoby, które zdecydowały się na zakupy po raz pierwszy i nie są świadome czyhających zagrożeń. Dlatego podpowiadamy, jakimi zasadami kierować się, aby internetowe zakupy nie sprawiły zawodu.
Podczas zakupów on-line zawsze wybieraj znane sklepy. Skoro są popularne, to oznacza, że sprawdzają się w roli uczciwego sprzedawcy. Przed dokonaniem zakupu zawsze sprawdzaj dane sprzedawcy – na przykład adres firmy i numer telefonu. Jeżeli paczka nie przyjdzie w umówionym terminie, musisz mieć możliwość skontaktowania się ze sprzedawcą. Ważne, aby na stronie podane były również zasady zwrotów i reklamacji. Zwróć również uwagę na zdjęcia i opis produktów oraz metody płatności. Jeśli nie jesteś czegoś pewien lub coś wzbudziło Twoje podejrzenia – lepiej odpuść! Nie zapomnij sprawdzić także kraju wysyłki i czasu dostarczenia towaru, bo może okazać się, że towar w chwili zakupu leży jeszcze na półce w Chinach.
Warto czytać opinie na temat sprzedawcy, ale nie na stronie, na której kupujesz. Niektórzy sprzedawcy zlecają publikowanie pozytywnych komentarzy podstawionym osobom, o czym mało który amator zakupów on-line wie. Doświadczony kupujący wyłapie takie opinie szybko, ale innym może to sprawić trudność. Pamiętaj także, że kupując w internecie, masz 14 dni na zwrot towaru i nie musisz podawać przyczyny rezygnacji. To Twoje prawo i przywilej zakupów on-line.
Przeczytaj także:
Czego szukaliśmy w Google w 2020 roku?
Na stronie Google Trends udostępniono listę haseł, które wyszukiwaliśmy w 2020 roku. Niespodzianki nie ma. Najczęściej interesowały nas sprawy związane z koronawirusem, wyborami w Stanach Zjednoczonych i rozrywką.
27.01.2021 CZYTAJ WIĘCEJGdzie założyć e-mail?
Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu ofert internetowych kont pocztowych. Warto je ze sobą porównać, bo mają różne funkcje i każdy powinien dobrać je do swoich osobistych preferencji.
26.01.2021 CZYTAJ WIĘCEJCzym zastąpić Endomondo?
Najbardziej popularny program do monitorowania aktywności fizycznej – Endomondo, zawiesił działalność z końcem 2020 roku! Czym go zastąpić?
25.01.2021 CZYTAJ WIĘCEJBądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER
Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.