Rodzaje statusów płatności – jak sprawdzić, czy doszedł przelew?

08.04.2021 |
Udostępnij:

Płatności internetowe stały się popularnym sposobem na płacenie za swoje zakupy w sklepach on-line a także opłacanie rachunków. W związku z pandemią koronawirusa wiele biznesów przeniosło swoje działania do sieci, co dodatkowo zwiększyło ilość transakcji on-line. Nie każdy jednak jest w stanie rozpoznać, w jakiej fazie znajduje się jego płatność.

statusy płatności

Jak Polacy płacą w sieci?

Wyniki raportu e-Izby „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” ujawniły, że Polacy najchętniej korzystają z 3 metod płatności podczas zakupów on-line. Są to odpowiednio szybkie przelewy (33 proc. badanych), przelewy tradycyjne (32 proc.) oraz płatności kartą (31 proc.). Co ciekawe, aż 26 proc. badanych chętnie sięgało po nowoczesne rozwiązania mobilne typu BLIK.. Bez względu na wybrany rodzaj transakcji, warto jednak nauczyć się rozpoznawać statusy płatności.

Status płatności – jakie są rodzaje?

Oto kilka najczęściej spotykanych statusów płatności, które warto znać podczas płatności internetowych:

  • Oczekiwanie na płatność – platforma sprzedażowa weryfikuje źródło płatności, a po zakończeniu analizy przekazuje płatność do odbiorcy,
  • Płatność zablokowana – blokada pieniędzy pojawia się w przypadku anulowania transakcji lub zgłoszenia sporu,
  • Wstrzymanie płatności – trwa analiza transakcji pod kątem przyczyny problemu, który pojawił się podczas płatności,
  • Tymczasowa blokada płatności – pieniądze na koncie zostały zablokowane ze względu na problemy podczas płatności (np. zgłoszenie sporu lub prośby o zwrot pieniędzy), nie możesz z nich korzystać do momentu uzyskania autoryzacji,
  • Zwrócono środki – odbiorca zwrócił pieniądze na twoje konto lub nie odebrał płatności w ciągu 30 dni, zaksięgowanie pieniędzy na koncie może trwać kilka dni,
  • Odrzucenie płatności – odbiorca nie zaakceptował płatności, a pieniądze zostaną zwrócone na twoje konto, przyczynę odrzucenia poznasz w szczegółach transakcji lub po skontaktowaniu się z odbiorcą w celu wyjaśnienia sytuacji,
  • Nie odebrano płatności – odbiorca nie zaakceptował i nie otrzymał płatności, dlatego zostanie ona anulowana w ciągu 30 dni,
  • Płatność zakończona – twoja transakcja została zrealizowana, a pieniądze trafiły na konto odbiorcy, możesz spodziewać się wysyłki zakupionego produktu.

Problemy podczas płatności bardzo często można wyjaśnić poprzez zapoznanie się ze szczegółami transakcji, kontakt mailowy lub skorzystanie z centrum pomocy wybranej platformy sprzedażowej.

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.