Prawie 1/3 internautów nie kupuje w sieci. Dlaczego?  

29.04.2021 |
Udostępnij:

27% internautów nie kupuje w sieci – wynika z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Dlaczego Polacy nie decydują się na wygodne zakupy? Co powoduje, że wolą robić je stacjonarnie? Sprawdź!

yakupz online

Raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” to kompendium wiedzy o rodzimym rynku zakupów online, który ukazał się już po raz 8. Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej prezentują wyniki najnowszej fali badania zrealizowanego wśród internautów, którzy są e-konsumentami, a także tych, którzy nie kupują w sieci. Wyniki dotyczą ubiegłego roku. Co można ciekawego dowiedzieć się z raportu, o osobach, które nie kupują online?

Przyczyn niekupowania w internecie jest wiele:

  • chęć obejrzenia produktu przed zakupem – dotyczy 43% badanych
  • przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży – tak odpowiedziało 29% ankietowanych
  • zbyt wysokie koszty dostawy - to zdanie 23% internautów

Na kolejnych miejscach znalazły się: obawy o bezpieczeństwo płatności, chęć porozmawiania ze sprzedawcą, obawy w kwestii warunków gwarancji, niechęć do czekania na przesyłkę. Niektórzy obawiają się również problemów z dostawą, uważają, że ceny towarów są takie same w sklepie stacjonarnym, nie mogą znaleźć w sieci pożądanych produktów, lub transakcja on-line jest dla nich zbyt skomplikowana. Ostatnie z wymienianych przyczyn niekupowania w sieci brzmią: nie mam czasu kupować przez internet i kupowanie przez internet jest za drogie.

W dalszej części raportu dowiadujemy się, że te osoby mogą zachęcić do e-zakupów niższe koszty produktów i dostawy – ale także większe bezpieczeństwo płatności i szybsza dostawa. W pierwszej kolejności niekupujący byliby zainteresowani odzieżą, sprzętem RTV i AGD, obuwiem, telefonami, kosmetykami i perfumami, odzieżą sportową oraz meblami i elementami wyposażenia wnętrz. Mężczyźni wskazali na sprzęt i gry komputerowe oraz multimedia, kobiety zaś na: odzież, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce i biżuterię.

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.