Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce

02.12.2020 |
Udostępnij:

Ogromna popularność mediów społecznościowych, nikogo już nie dziwi. W zasadzie każdy ma swoją ulubioną platformę, do której lubi zaglądać, od czasu do czasu. Która jest najbardziej popularna?

media społecznościowe

Oczywiście prym w statystykach wiodą: Youtube, Facebook i Messenger. Ale zanim omówimy szczegóły, warto przyjrzeć się statystykom, które wskazują ile każdego dnia spędzamy podglądając media społecznościowe. Okazuje się, że z takich stron regularnie korzysta około 19 mln Polaków. To dużo czy mało? Z internetu korzysta około 30 mln osób w Polsce, to oznacza, że ponad połowa przegląda media społecznościowe lub używa komunikatorów internetowych. Jak informuje redakcja socialpress.pl, obecnie z portali społecznościowych na całym świecie aktywnie korzysta 3,80 miliarda użytkowników, co stanowi 49% populacji. To jest więcej aż o 9,2% w stosunku do danych ze stycznia 2019 roku.

Które media społecznościowe są najbardziej popularne w Polsce?

  • YouTube (92 proc.),
  • Facebook (89 proc.),
  • Messenger (72 proc.),
  • Instagram (55 proc.),
  • WhatsApp (45 proc.),
  • Twitter (35 proc.).

Do innych popularnych mediów społecznościowych, które nie znalazły się na podium można zaliczyć: LinkedIn, Pinterest, Tik-Tok i Tinder.

Najczęściej media społecznościowe przeglądamy na smartfonach. Statystyki wskazują, że aż 75% osób, czekających w kolejce w sklepie wykorzystuje ten moment, do sprawdzenia swojego ulubionego portalu społecznościowego. Ile łącznie czasu spędzamy w mediach społecznościowych w ciągu miesiąca? Okazuje się, że w 2019 roku były to 2 godziny i dwadzieścia minut, a w 2012 rok było to tylko 1,5 godziny. Polska nie jest rekordzistą, jeśli chodzi o czas spędzony na przeglądaniu społecznościowych platform. Częściej robią to mieszkańcy Filipin, Brazylii, Kolumbii, Nigerii i Argentyny.

Jak ta liczba rozkłada się na poszczególne media społecznościowe? Najwięcej czasu zabiera Facebook – średnio 58 min i Instagram - średnio 53 min. Na kolejnych miejscach uplasowały się YouTube – średnio 40 min, Snapchat – średnio 35 min i Twitter – średnio 3 min.

Dlaczego przeglądamy media społecznościowe? Wiele z nas chce po prostu być na bieżąco, inni pragną pozostawać w stałym kontakcie ze znajomymi. Dla wielu osób to forma rozrywki i wypełniania wolnego czasu.

Dane pochodzą z raportu “Digital 2020”.

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.