Jak robimy zakupy online?

04.03.2021 |
Udostępnij:

Ciekawe wnioski wysuwają z się z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. To już 8 wydanie raportu, przygotowanego przez Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Co ciekawego można się dowiedzieć z raportu? Prezentowane są w nim wyniki badania zrealizowanego wśród internautów – zarówno tych, którzy korzystają z zakupów online, jak i tych, którzy nie robią zakupów w internecie.

zakupy online

Celem badania było poznanie zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety elektronicznej wśród 1544 internautów, mających minimum 15 lat. Dane zbierano przez tydzień - od 23 do 30 marca 2020 roku.

Okazuje się, że zakupy w internecie pokochały miliony Polaków. Aż 73% użytkowników sieci internetowej robi zakupy online – czyli o 11 procent więcej, niż rok temu. Z pewnością, wpływ miała na to pandemia COVID-19, która była przyczyną zamknięcia wielu stacjonarnych sklepów. Polacy nie mieli dużego wyboru, wielu z nich z tego powodu przekonała się do zakupów w internecie. To przede wszystkim (i to się nie zmienia) osoby młode, dobrze wykształcone z dobrą sytuacją finansową.

Najczęściej do robienia zakupów w internecie używane były laptopy, co stanowiło aż 80%. Z telefonu podczas zakupów korzstało 69% użytkowników, z komputera stacjonarnego 50% osób składalo zamówienia, a z tabletu 24%. Najmłodsi respondenci, w wieku między 15 a 24 lat, dokonywali zakupów za pośrednictwem telefonu. Coraz bardziej popularne stały się zakupy online nie tylko na polskich stronach, ale również zagranicznych. Z takich stron korzystała aż jedna trzecia badanych użytkowników.

Niestety nadal spory jest odsetek osób, które nie korzystają z możliwości zakupów bez wychodzenia z domu. Tę grupę stanowiło w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 27% badanych. Co jest tego powodem? Te osoby po prostu cenią bliski kontakt z kupowanym towarem. Chcą go zobaczyć, wypróbować i dopiero podjąć decyzję. Wyniki badania wskazują, aspekty, które mogłyby przyczynić się do wzrostu zainteresowania zakupami online. Są to: niższe ceny produktów i dostawy oraz bezpieczniejsze formy płatności.

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.