Jak robimy zakupy online?

04.03.2021

2021-03-04T07:35:00.000Z//2021.03.04

|
Udostępnij:

Ciekawe wnioski wysuwają z się z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. To już 8 wydanie raportu, przygotowanego przez Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Co ciekawego można się dowiedzieć z raportu? Prezentowane są w nim wyniki badania zrealizowanego wśród internautów – zarówno tych, którzy korzystają z zakupów online, jak i tych, którzy nie robią zakupów w internecie.

zakupy online

Celem badania było poznanie zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety elektronicznej wśród 1544 internautów, mających minimum 15 lat. Dane zbierano przez tydzień - od 23 do 30 marca 2020 roku.

Okazuje się, że zakupy w internecie pokochały miliony Polaków. Aż 73% użytkowników sieci internetowej robi zakupy online – czyli o 11 procent więcej, niż rok temu. Z pewnością, wpływ miała na to pandemia COVID-19, która była przyczyną zamknięcia wielu stacjonarnych sklepów. Polacy nie mieli dużego wyboru, wielu z nich z tego powodu przekonała się do zakupów w internecie. To przede wszystkim (i to się nie zmienia) osoby młode, dobrze wykształcone z dobrą sytuacją finansową.

Najczęściej do robienia zakupów w internecie używane były laptopy, co stanowiło aż 80%. Z telefonu podczas zakupów korzstało 69% użytkowników, z komputera stacjonarnego 50% osób składalo zamówienia, a z tabletu 24%. Najmłodsi respondenci, w wieku między 15 a 24 lat, dokonywali zakupów za pośrednictwem telefonu. Coraz bardziej popularne stały się zakupy online nie tylko na polskich stronach, ale również zagranicznych. Z takich stron korzystała aż jedna trzecia badanych użytkowników.

Niestety nadal spory jest odsetek osób, które nie korzystają z możliwości zakupów bez wychodzenia z domu. Tę grupę stanowiło w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 27% badanych. Co jest tego powodem? Te osoby po prostu cenią bliski kontakt z kupowanym towarem. Chcą go zobaczyć, wypróbować i dopiero podjąć decyzję. Wyniki badania wskazują, aspekty, które mogłyby przyczynić się do wzrostu zainteresowania zakupami online. Są to: niższe ceny produktów i dostawy oraz bezpieczniejsze formy płatności.

Przeczytaj także:

Zakończyła się wyczekiwana 78. gala rozdania Złotych Globów. W tym roku przebiegała całkiem inaczej niż zawsze. Nie było hucznej imprezy, a nominowani łączyli się z prowadzącymi, przez internet. 

03.03.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

 Historia choroby online stała się dostępna na stronie internetowej, dając możliwość skontrolowania swoich wyników badań, recept, zwolnień lekarskich, czy przebiegu choroby.

01.03.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Na szczęście na rynku wciąż pojawiają się nowe aplikacje remontowe, które ułatwiają przejście przez ten trudny dla domowników i realizatorów czas.

26.02.2021 CZYTAJ WIĘCEJ

Bądź na bieżąco,
Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

Wysyłamy 2 ciekawe mailingi miesięcznie.